۱۳۹۱ خرداد ۱۵, دوشنبه

بچه بازی های کودکانه در بالاترین و خوشحالی رژیم


در روز 14 خرداد که گشتی در سایت ها می زدم موضوع قطع سخنان سید حسن در مراسم آن روز موضوع داغ بحث ها بود. سری به بالاترین زدم و خوشبختانه در آنجا هم همین موضوع تیتر یک  شده بود. اطراف ساعت 6 بعد از ظهر بود که ناگهان عکسی خوشتیپ و خندان از آقای رضا پهلوی  به همراه تیتر موفقیت ایشان درشکایت از رژیم ایران در جایگاه نخست لینک ها قرار گرفت. 
لینک موضوع را که باز کردم خبر های این بخش مربوط به چند روز گذشته بود با در نظر گرفتن ترتیب لینک ها بر اساس رای نیز باید گفت این موضوع 3 روز پیش نیز موضوع یک بالاترین شده بود و دوباره همان موضوع داغ شده بود در حالی که بحث روز چیز دیگری بود. چند دقیقه ای نگذشته بود که عکس خندان رضا پهلوی با یک عکس در حال گریه وی تعویض  و موضوع آن جایگزین شد. موضوع آن از این قرار بود که دادگاه رضا پهلوی در دادگاه لاهه شرکت نکرده است و فقط در یک کنفرانس حقوق بشری ساده سخنرانی نموده. لینک های آن را که باز کردم شاخص ترین خبر از وبلاگ سی ان ان بود و چند مرتبط دیگر که نمی شد با آن تعداد موضوع داغ ایجاد کرد.


دعوا ها ادامه داشت که برای سوم موضوع کلا حذف شد و موضوع سید حسن خمینی تیتر یک شد. اما برای بار چهارم موضوع تصحیح شده با موضع گیری ملایم تر با عنوان بحث درباره اشتباه انجام شده از سوی تیم رضا پهلوی پیگیری شد.


دعوا ها از روز پیش ادامه دارد و آثار آن را امروز نیز می توانیم مشاهده کنیم. 
اما نکته جالبی که دیشب به آن برخوردم انتشار یک آهنگ دیگر از شاهین بود. این حرکت را یک بار دیگر بر سر موضوع خلیج فارس دیده بودیم که با استفاده از اهنگ وی آن موضوع را به حاشیه راندند. این بار نیز از این موضوع استفاده شد تا دعوای بین اصلاحات و سلطنت طلبان فراموش شود.


این کار کار خوبی است . اما چند بار جواب خواهد داد. این کار یعنی اینکه ما هنوز ظرفیت گفتمان را نداریم و باید یک عامل بیرون ما را به یک سمت هدایت کند. تنها پیروز این میدان رژیم است که با استفاده از این شکاف سر ما فعالان آزادی را گرم کند تا از موضوع اصلی منحرف شویم. 




توقع داغ شدن و یا حتی خوانده شدن این مطلب را ندارم چون اصولا عضو هیچ باندی در بالاترین نیستم و فقط به آزادی اعتقاد دارم.




دوستان عزیز شعار ندهید! تا به کی هزینه این دعوا ها را با خون جوانانمان باید بدهیم. عزیزانمان در زندان اعتصاب کردند وما در حال قسمت کردن گوشت شکار آینده هستیم ؟!


هدفتان آزادی و سعادت مردمتان باشد نه قدرت و ثروت!